Hakkımızda

Merhaba.Ben bu sitenin kurucusuyum.Amacım size arabayı ve teknolojiyi size keyifli bir şekilde anlatmak.Sizi eğlendirmek ve ödevimi yapmak.iyi seyirler..
 
    İyi günler.Ben Fatih.Sitemin kurucusu.12 yaşındayım.Yiğitler İmam Hatip Ortaokulu'nda 5. sınıf öğrencisiyim.İyi seyirler...
 

Proje geçmişi

   Ben bu projemde arabalar üzerinde değil,kurucuları ve yapımcıları üzerinde duracağım.Örneğin bir örnekle başlıyım.iyi seyirler...

                                                                                                                            DEVRİM YARATAN ADAM ENZO 

                 Modena/Emilia-Romagna’da bir dökümhane sahibinin oğlu olarak 20 Şubat 1898 tarihinde dünyaya gelen Enzo, ilk kez on yaşındayken Bologna’da götürüldüğü bir yarış sırasında otomobil sporuyla tanıştı.1916′da Modena’daki teknik okulu bitiren Ferrari, bir yıl sonra askere alındı. Ne var ki, geçirdiği hastalık yüzünden kısa bir süre sonra çürüğe çıkarıldı.FIAT’a girme çabaları sonuç vermeyince, Ferrari otomobil sektöründe işçi olarak hayatını kazanmaya başladı.Savaş sonrasında kurulan Costruzioni Meccaniche Nazionali (CMN) şirketi Ferrari’ye 1919′da otomobil yarışçısı olarak iş verdi.21 yaşındaki Ferrari aynı yıl içinde ilk yarışına (Parma-Berceto) katıldı. Günümüzde silindir kapasitesine göre araçların formüllere ayrılması, o tarihte henüz söz konusu değildi. Yarışlar “Formula Libre” adı altında düzenlenip yarış, motor ve şasi spesifikasyonlarını içeren yönetmelikler bulunmamaktaydı.Ferrari 1920′de Milanolu otomobil firması Alfa Romeo’ya geçerek bu şirket için katıldığı ve Sicilya’yı çepeçevre kuşatan Targa Florio yarışında ikinciliği elde etti. Böyle iyi bir sonuç almasına karşın kendisine otomobil yarışçısı olarak bir isim yapamadı. Alfa satıcısı olarak çok daha başarılı oldu. Agresif (saldırgan) satış politikası sayesinde Emilia bölgesinde şirketin tek temsilcisi oldu.Modena’da kiraladığı bir garajda Alfa ve kullanılmış spor otomobil satışını yürütmek için Carrozzeria Emilia, Enzo Ferrari & Cia adlı şirketi kurdu. 1923′te yoksulca bir aileden gelen Laura Domenica Garello ile evlenerek bir erkek çocuğu sahibi oldu. Spor yönünden başarılı bir yıl geçirdikten sonra, Ferrari 1924′te Alfa Romeo’nun Grand-Prix ekibine üye oldu. Ne var ki, Lyon’da yapılacak Avrupa Büyük Ödül yarışına herhangi bir neden ileri sürmeksizin katılmayacağını bildirince, bu, otomobil yarışçılığı kariyerinin sonu oldu.Ferrari 1925′te Bologna’da bir Alfa şubesi açtı. Bundan dört yıl sonra kendi yarış ekibini kurdu. Scuderia Ferrari’den Tazio Nuvolari ve Alberto Ascaro gibi ünlü yarışçılar çıktı. Ferrari’ye başarılarından dolayı 30. doğum gününde İtalya’nın faşist diktatörü Benito Mussolini tarafından onursal “Commendatore” (kumandan) payesi verildi. Bunu izleyen yıllarda Ferrari tamamen yarış arabaları tasırımına yoğunlaştı. Bunun sonucu olarak 1937′de ortaya çıkan Alfa 158, İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra iki dünya şampiyonluğu kazandı.

Kullanıcılarımız

Siz benim ilerlememde büyük bir katkı sağlayacaksınız.Sizin istediğiniz hataları düzelteceğim.Belki fazla tutulmayan bir sayfa olucam fakat sizin isteklerinizi yerine getirmek benim için bir onur olucaktır.Lütfen sayfamı fazla olarak arkadaşlarınıza da yayın.Üstelik boş vakitlerimde bir ziyaretçinin istediği araba modellerini yayınlayacağım.

İletişim

Fatih GÜNEŞ Esenevler Mah. Edebali Sok. no:25\3 Yıldırım\BURSA 05533139145 ftGN2003@gmail.com